Cauta

sâmbătă, 25 februarie 2012

Un nume bun





De mult timp mă gândesc dacă e important să ai un nume bun, într-o vreme în care nu mai contează nimic, nu se mai cer standarde înalte, calitatea nu mai e așa de importantă. Cu ani în urmă, când vorbeai de o firmă, spre exemplu Nike, știai că numele dă calitatea produsului. Astăzi, emblema nu prea echivalează cu calitatea. În Biblie găsim că un nume bun este foarte important.
    Proverbe 22:1 spune: Un nume bun este mai de dorit decât o bogăție mare; în cântarul lui Solomon un nume bun este mai greu decât o mare bogăție. Pare un pic interesantă comparația. În zilele de azi, bogăția pentru mulți este foarte importantă, chiar dacă încercând să se îmbogățească și-au murdărit numele, mințind, înșelând, făcând lucruri urâte, crezând că dacă vor fi bogați numele lor vor fi foarte importante. De multe ori, cred că proverbul Scopul scuză mijloacele e foarte actual. Nu ne mai interesează cum ajungem la ceea ce ne-am propus, prin ce mijloace, contează că ne-am atins scopul. Îmi place ce spune un înțelept: Numele bun aduce bogăția și nu bogăția aduce numele bun.
    Întrebarea se pune Ce fac eu, ce faci tu ca să avem un nume bun? Cât ne străduim să avem o trăire curată înaintea lui Dumnezeu și înaintea oamenilor, pentru ca numele noastre să fie de cinste și nu de ocară?
    Ca părinți, probabil fiecare se străduiește să lase o moștenire copiilor săi, dar cea mai mare moștenire pe care o poți lăsa copilului este un nume bun.
    De multe ori părinții, fiind prea ocupați să adune pentru copii, nu mai au timp să stea cu copiii, să-i învețe Legea Domnului, să formeze în ei un caracter frumos, să petreacă timp cu ei; timpul zboară, copiii cresc și degeaba le lași moștenire dacă nu știu să o prețuiască. Probabil unii vor proceda ca și fiul din pilda fiului risipitor, o va cheltui cu prietenii. Dar atunci când trăiești în așa fel încât să fii un model pentru copilul tău, când petreci timp cu el, îl faci pe copil să vadă cât de important este în ochii tăi, îi vei lăsa cea mai mare moștenire, numele tău îl va pomeni cu drag și vei rămâne pentru el o persoană importantă.
    Într-o împrejurare, când un copil a fugit de acasă, a fost întrebat de ce a făcut asta, pentru că avea tot ce își dorea. A răspuns următoarele: tata nu stă cu mine, el spune că trebuie să ne facă mai mulți bani, dar nu am nevoie de mai mulți bani, ci de el să stea cu mine.
    Eclesiastul 7:1 spune: Mai mult face un nume bun decât untdelemnul mirositor. Altfel spus, mai mult prețuiește numele bun decât cea mai puternică esență de parfum. Cred că dacă trăirea noastră este frumoasă, atunci este imposibil ca pe unde treci să nu lași o aromă în urma ta, o dâră de parfum. Numele nostru poate fi plăcut sau respingător, depinde de noi ce facem pentru a avea un nume bun.
    Am auzit persoane spunând să nu aud de persoana respectivă, nici de numele ei, înșiruind lucruri rele depre ea. Este trist să auzi asta, mai ales despre copiii Domnului.
    Lucrurile mici sau mari pe care le facem pentru cei din jur le aduc un gust amar sau dulce, atunci când se gândesc la noi?
    Vremurile se schimbă. Azi ești într-un loc, într-o țară, mâine sau peste o săptămâna în alta. Azi ești într-o biserică, peste o lună în alta. Ce lăsăm în urma noastră? Ce amintiri au despre noi cei pe care i-am lăsat în urmă?
    E numele nostru amintit cu drag, îi pare rău cuiva că am plecat sau s-a bucurat, am fost o persoană cu un impact bun asupra celor din jur? Sunt câteva întrebări la care eu mă gândesc. Ce moștenire las în urma mea, pentru vremea când nu voi mai fi? Își va mai aminti cineva de mine, de numele meu? Dar de tine care citești aceste rânduri, ce își vor aminti oamenii când nu o să mai fii?
    Trăiește în așa fel ca să ai un nume bun!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu