Cauta

marți, 19 noiembrie 2013

Cere, Crede! si vei Primi



 De multa vreme voiam sa scriu acest editorial despre aceasta tema, "Cere, Crede si vei Primi"
Pe acest pamant unde suntem asezati doar pentru o perioada de timp foarte scurta in comparatie cu vesnicia care ne asteapta avem tot felul de nevoi si venim inaintea Domnului cu ele in cererile si rugaciunile noastre din fiecare zi. Noi Ii cerem Domnului lucruri care ne folosesc atat pe plan ceresc cat si pe plan pamantesc.



Domnul cunoaste nevoia ta!

In evanghelia dupa Matei Domnul Isus ne spune ca Dumnezeu Tatal cunoaste cererea noastra inainte ca noi sa o aducem inaintea lui ...caci Tatal vostru stie de ce aveti trebuinta mai inainte ca sa-I cereti voi.” (Matei 6:8b)

Domnul vrea ca noi sa indraznim inaintea Lui

Domnul ne spune sa indraznim sa cerem de la Tatal in Numele Lui iar Tatal ne va ascultaAdevărat, adevărat vă spun că orice veţi cere de la Tatăl, în Numele Meu, vă va da. Până acum n-aţi cerut nimic în Numele Meu: cereţi, şi veţi căpăta, pentru ca bucuria voastră să fie deplină (Ioan 16:23b-24) Cum sa cerem ne spune tot El  De aceea şi Eu vă spun: cereţi, şi vi se va da; căutaţi, şi veţi găsi; bateţi, şi vi se va deschide.”(Luca 11:9)

De ce depinde raspunsul la cererile noastre? 

      In primul rand raspunsul la cererile noastre depinde de relatia noastra cu Dumnezeu.  Domnul Isus ne spune  ca daca vom pazi poruncile Lui, vom aduce rod si vom ramane in dragoste Lui orice vom cere vom primi.Dacă rămâneţi în Mine şi dacă rămân în voi cuvintele Mele, cereţi orice veţi vrea, şi vi se va da. Dacă aduceţi mult rod, prin aceasta Tatăl Meu va fi proslăvit; şi voi veţi fi astfel ucenicii Mei. Cum M-a iubit pe Mine Tatăl, aşa v-am iubit şi Eu pe voi. Rămâneţi în dragostea Mea. Dacă păziţi poruncile Mele, veţi rămâne în dragostea Mea, după cum şi Eu am păzit poruncile Tatălui Meu şi rămân în dragostea Lui. ”(Ioan 15:7-10)
Ioan in prima sa epistola ne spune ca daca vom face ce a poruncit Domnul, orice vom cere pazind poruncile Lui, crezand in Numele Lui, si iubindu-ne unii pe altii vom primi de la Tatal in Numele Lui: Şi orice vom cere vom căpăta de la El, fiindcă păzim poruncile Lui şi facem ce este plăcut înaintea Lui. Şi porunca Lui este să credem în Numele Fiului Său, Isus Hristos, şi să ne iubim unii pe alţii, cum ne-a poruncit El. Cine păzeşte poruncile Lui rămâne în El, şi El în el. Şi cunoaştem că El rămâne în noi prin Duhul pe care ni L-a dat.(1 Ioan 3:22-24)
 In Psalmul 91 Tatal isi arata iubirea fata de noi copiii Lui si ne promite ca va fi cu noi in orice lucruri daca Il vom iubi: „Fiindcă Mă iubeşte – zice Domnul – de aceea îl voi izbăvi; îl voi ocroti, căci cunoaşte Numele Meu. Când Mă va chema, îi voi răspunde; voi fi cu el în strâmtorare, îl voi izbăvi şi-l voi proslăvi. ” (Psalmii 91:15)

      In al doilea rand raspunsul la cererea noastra depinde de Credinta noastra. Domnul Isus in Matei 21:22 ne spune: Tot ce veţi cere cu credinţă, prin rugăciune, veţi primi.”  iar in Marcu 11:24  ne spune De aceea vă spun că orice lucru veţi cere, când vă rugaţi, să credeţi că l-aţi şi primit, şi-l veţi avea.”  pentru aceasta trebuie sa venim cu multumiri inaintea Domnului asa cum ne indeamna Pavel in epistola lui catre FilipeniNu vă îngrijoraţi de nimic; ci, în orice lucru, aduceţi cererile voastre la cunoştinţa lui Dumnezeu, prin rugăciuni şi cereri, cu mulţumiri.(Filipeni 4:6)
Iacov in epistola lui vorbind despre intelepciune si despre cum sa o cerem ne spune asa Dar s-o ceară cu credinţă, fără să se îndoiască deloc: pentru că cine se îndoieşte seamănă cu valul mării, tulburat şi împins de vânt încoace şi încolo.”(Iacov 1:6) Poate cateodata cerem sa se intample ceva sau Domnul sa ne dea ceva si dupa o vreme spunem: "oricum stiam ca nu am sa primesc" sau "oricum stiam ca nu se va intampla" asta nu este dupa voia Domnului!  
     In al treilea rand, raspunsul la cererea noastra depinde daca ceea ce cerem este dupa voia Lui:
Îndrăzneala pe care o avem la El este că, dacă cerem ceva după voia Lui, ne ascultă.(1 Ioan 5:14) Poate ai cerut un lucru de la Domnul si El nu ti l-a dat cu toate ca relatia ta cu El este cum Ii place Lui, credinta ai avut dar cu toate acestea nu ai primit acel lucru. Este posibil ca ceea ce tu ceri sa nu fie pe placul Domnului pentru ca El stie ca nu iti va fi de folos acel lucru sau nu ai trebuinta de el sau acel lucru nu iti va face bine tie si pentru ca te iubeste si ii pasa de tine, nu iti va da acel lucru.
Ce trebuie sa cerem si sa cautam in mod special?
Domnul Isus vorbeste in Matei 6:19-21 despre adevaratele comori de care avem nevoie si pe care sa sa le strangem in Cer  Nu vă strîngeţi comori pe pământ, unde le mănâncă moliile şi rugina, şi unde le sapă şi le fură hoţii; ci strângeţi-vă comori în cer, unde nu le mănâncă moliile şi rugina şi unde hoţii nu le sapă, nici nu le fură.Pentru că unde este comoara voastră, acolo va fi şi inima voastră. apoi in versetele 25,26 si 27 Domnul ne promite ca El ne va purta de grija intr-un mod minunat si ne spune sa nu ne ingrijoram de nimic caci El va fi cu noi. In versetul 33 Domnul ne indeamna Căutaţi mai întâi Împărăţia lui Dumnezeu şi neprihănirea Lui, şi toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra.Preocuparea noastra principala de zi cu zi trebuie sa fie Cerul! Poate zi de zi te zbati sa lucrezi pentru viata de pe pamant fiind nepasator fata de viata ta eterna, poate vei reusi sa ai tot ce iti doresti pe acest pamant dar daca nu ai Cerul in inima ta nu ai nimic ... pentru ca toate acestea pot pieri intr-o singura secunda! Viata noastra in Cer trebuie sa inceapa de aici, de pe pamant! Daca vom fi dedicati pentru Cer atunci Domnul ne va purta de grija intr-un mod atat de minunat, doar sa ne lasam in pe bratul Sau iubitor de Tata!

Cat este dispus Dumnezeu sa faca pentru noi? 

Domnul ne-a promis ca ne va raspunde si ca ne va asculta cand Il Vom chema!
Voi Mă veţi chema şi veţi pleca; Mă veţi ruga, şi vă voi asculta. Mă veţi căuta, şi Mă veţi găsi, dacă Mă veţi căuta cu toată inima.” (Ieremia 29:12-13) 
„Cheamă-Mă, şi-ţi voi răspunde; şi îţi voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse pe care nu le cunoşti.” (Ieremia 33:3)
Poate te intrebi cat de mult poate sa iti dea Domnul, poate te intrebi care este limita Lui, Biblia ne spune: Căci El este milostiv şi plin de îndurare, îndelung răbdător şi bogat în bunătate (Ioel 2:13) iar cel mai mare Dar pe care ni l-a putut da, a fost Mantuirea! Pentru aceasta a trebuit sa ne trimita ce avea El mai scump, a trimis pe singurul sau Fiu! Acesta a fost Darul Suprem! Ne-a oferit totul!

Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţa veşnică.” (Ioan 3:16)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu